.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصيه‌هاي ضروري به هنگام ترك محل در زمان حوادث

رئيس موسسه آموزش عالي هلال ايران موارد و توصيه‌هاي ضروري به هنگام ترك محل در زمان حوادث از جمله زلزله را تشريح كرد.

غلامرضا پورحيدري اظهار داشت: توصيه‌هاي لازم به هنگام ترك محل افراد در زمان حوادث در برگيرنده موارد متعددي مي‌شود كه فرد يا خانواده‌ها بايد به طور منظم اين موارد را رعايت و در زمان لازم عمل كنند.

وي بيان داشت: افراد در زمان ترك محل كار يا سكونت بهتر است باك خودرو خود را پر از بنزين كرده باشند زيرا پمپ‌بنزين‌ها در زمان حوادث به علت قطع برق قادر به عرضه بنزين نخواهند بود.

پورحيدري اظهار داشت: شهرونداني كه خودروي شخصي ندارند براي تخليه، خروج و ترك محل سكومت بايد با مسئولان ذيربط يا در نهايت با دوستان خود جهت خروج از محل حادثه تماس حاصل كنند.

رئيس موسسه آموزش عالي هلال ايران با اشاره به اينكه افراد بايد همواره از طريق يك راديوي دستي اوضاع حادثه را پيگيري و دستورات مقامات مسئول را در مورد نحوه ترك محل كار يا سكومت رعايت كنند، ‌گفت: در صورت الزام به ترك فوري محل سكونت بهتر است تمام اعضاي خانواده همديگر را پيدا كرده و با هم محل سكونت را ترك كنند.

پورحيدري ادامه داد: شهروندان بهتر از در زمان حوادث هر چه زودتر محل سكونت يا كار خود را ترك كنند تا گرفتار وضعيت جوي نامناسب نشوند.

وي با بيان اينكه افراد بايد محل كار يا سكونت را از راه‌هاي معمول ترك كنند و از راه‌هاي ميانبر استفاده نكنند زيرا ممكن است اين راه‌ها مسدود شده باشد، افزود: هميشه در اين مواقع در وهله نخست بايد از وضعيت جاده‌ها و پل‌ها اطلاع پيدا كرده و در حوادثي همچون سيل نيز از اين مناطق دوري جست.

پورحيدري تصريح كرد: افراد بايد از خطوط فرو افتاده برق دوري جويند و لازم است كه كيف نجات خانواده نيز به همراه داشته باشند.

وي اظهار داشت: افراد بهتر است لباس و كفش‌هاي مناسب نظير پيراهن آستين‌دار و كلاه بپوشند و قبل از ترك محل سكونت نيز درها و پنجره‌ها را مسدود كنند.

پورحيدري با اينكه در زمان خروج و ترك از محل سكونت يا كار بايد وسايل برقي مانند «تلويزيون و مايكروويو» از برق كشيده شود ولي فريزر و يخچال از برق كشيده نشوند مگر آنكه خطر سيل وجود داشته باشد، خاطرنشان كرد: بهتر است ديگران اطلاع داشته باشند كه افراد به كجا پناه مي‌برند و بايد افراد ديگر نظير خويشاوندان و همسايگان را از مقصد خود مطلع كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.